Prosječna starost vozila u Hrvatskoj iznosi 14,34 godine, a prošle godine 19,74 posto vozila nije prošlo tehnički pregled prilikom prvog pregleda vozila, objavio je u četvrtak Centar za vozila Hrvatske.
U prosjeku je po neispravnom vozilu utvrđeno 5,14 nedostataka, pa je lani dakle od 2.271.201 pregledanog vozila 448.386 bilo neispravno. Najveći broj nedostataka pronađen je na uređajima za osvjetljavanje i svjetlosnu signalizaciju (560 tisuća), te na uređajima za kočenje (537 tisuća).
Neki od najčešćih nedostataka na svim vrstama vozila u Hrvatskoj bili su i nedostaci na samonosivoj karoseriji, šasiji i ostalim dijelovima (više od 300 tisuća), nepravilnosti na motorima (247 tisuća) te na sustavima osovina, kotača, pneumaticima i ovjesima (246 tisuća).
Uočeno je i više od 84 tisuće nepravilnosti na opremi vozila, 67 tisuća nedostataka na uređajima koji omogućuju normalnu vidljivost te više od 64 tisuće nepravilnosti na uređajima za upravljanje.
Kao i proteklih godina, više od 65 tisuća vozila nisu prošla eko test, a više od 45 tisuća grešaka utvrđeno je na kontrolnim i signalnim uređajima na vozilima.
Uočen je i porast broja vozila na hibridni i električni pogon u odnosu na 2020. Hibrida je tako prošle godine bilo 15.918, a 2020. 8.080, a električnih vozila 3.054 za razliku od 1.343 koliko ih je bilo godinu ranije.
Prosječna starost vozila u Hrvatsko iznosi 14,34 godine, dok je godinu ranije iznosila 14,18 godina. Prosječni prijeđeni put vozila u Hrvatskoj u 2021. godini iznosio je 11.016 km, dok je primjerice 2019. taj put bio 12.542 km.